Tartalom

Rom Raiders: Áttekintés


Szinte minden nap jelennek meg új „bagelek”, ezzel együtt a témában egyre több szokatlan variáció. Például a Friv5Online szerzőihozzáadott egy kis XCOM- ot a klasszikus játékmenethez. Csak itt a mi századunkban nem emberek, robotok és földönkívüliek, hanem macskák, kutyák, madarak, gyíkok és még vízilovak is fegyverrel állnak készenlétben. Egyetértek, ez legalább felkelti a figyelmet. De maga a játék tartalma vonzó?

A képlet itt igazán klasszikus - a rendelkezésre álló menazséria három farkú harcosát toborozva elindultunk a romok és a kazamaták eltakarítására, ahol a válogatott ellenségek mellett ládák új felszerelésekkel, fejlesztésekkel és entiumkristályokkal (helyi pénznemben), kereskedők és kézműves állomások várnak ránk. Igaz, egy tárgy elkészítéséhez először meg kell találni a tervrajzát.

Fejlesztések, ha felszerelsz velük egy harcost, növelik a tulajdonságait és az ellenállását, vannak új juttatások is, de az entium magjai különleges értéket képviselnek - befolyásolják a karakter fejlődését, és lehetővé teszik számára, hogy használja jellegzetes képességeit. Vagyis nem elég elérni egy bizonyos szintet, hogy elvileg éppen ezek a képességek és bónuszok váljanak elérhetővé – ezeket is engedélyezni kell az entium magjának a megfelelő slotba való telepítésével.

Ahogy a nagy XCOM-ban, úgy ebben az állatos változatban is van egy főhadiszállásunk és hasznos épületeink – ugyanazon entium segítségével pumpálva őket, növeljük vadászgépeink maximális fejlettségi szintjét, növeljük a kristálytároló kapacitását. , valamint lehetőséget teremtenek az új típusok különválasztására (a macskák és kutyák például nem elérhetők azonnal), és ritkább felszereléseket és juttatásokat használnak.

Általában véve a Ruin Raiders entium   a mindenünk. Ezért fontos itt a lábad alá nézni. Egyes helyiségekben különleges izzást lehet látni a földön - ott nem csak kristályokat találunk, hanem a különösen menő ládák kulcsait is.

Maguk a csaták körökre osztott módban zajlanak, és tartalmaznak egy ilyen esetekben szabványos készletet - akciópontokat (mindegyik kettőt használhat körönként), fedezéket, tele vagy sem, újratöltést, megfigyelési mód bekapcsolásának lehetőségét, fogyóeszközök használatát, ill. képességeit.

Minden állatfajnak (értsd: osztályának) megvannak a maga egyedi képességei – például a vastagbőrű orrszarvúk növelik a sebzést blokkoló páncélzatot, a macskák egy mozdulattal támadhatnak és megfigyelésbe kapcsolhatnak, a kutyák (nevezetesen a bulldogok) pedig különleges képességeket készítenek. olyan lövés, amely mindig eltalálja a célt, és például a madarak visszaállítanak egy akciópontot minden szövetségesnek ilyen és ilyen sugárban.

Gyakran kell elsősegélydobozt használni - meggyógyíthatja magát és szövetségeseit, de nem veheti fel azokat az elvtársakat, akik kiesett. Csak a küzdelem sikeres befejezése után térnek vissza sorainkba egy életponttal. Ha mindenki meghal, akkor értesülünk arról, hogy megszakadt a kommunikáció a különítménnyel - vissza kell térnünk a főhadiszállásra, és új farkú és bajuszos harcosokat kell toboroznunk.

És minden rendben is lenne, de a  Ruin Raidersben van egy, de egy nagyon nagy probléma - a játék baromi unalmas. A harcrendszerben nincs meglepetés, minden túl szabványos, nincs elég mélység és olyan finomságok, mint az interaktív környezet és magasság.

A helyszínek hasonlóak egymáshoz, sok teljesen üres – nincs ellenség, nincs láda. A kereskedők és a kézműves gépek ritkák. Érdekes véletlenszerű eseményekről nem is beszélek. Nos, legalább naplórészleteket találhatunk, amelyekből megtudhatunk például egy megható romantikus történetet, amely ugyanezen romhódítók egyik korábbi osztagában kavargott.

Ráadásul a felszerelési tárgyakban és a juttatásokban élesen hiányzik a virágzó komplexitás és változatosság – hogy ne csak emeljenek valamit, hanem új lehetőségek nyíljanak meg, megváltozzanak a játékszabályok, esetleg véletlenül ne csak minket erősítsenek, hanem ellenségek is. Valahogy felébresztené és felvidítana. Így a csaták általában körülbelül ugyanabban a forgatókönyvben zajlanak. Csak a boss harcok adnak változatosságot.

A Ruin Raiders szerzőinek egy érdekes ötlete támadt , hogy a főszerepekben XCOM mechanikával és állatokkal alakítsanak ki egy roguelike-ot . De a megvalósítása túl sterilnek bizonyult, csillogás és állati csillogás nélkül a szemekben. Unalmas.

Előnyök: érdekes játékkoncepció; az osztag egyedi képességekkel rendelkező macskákat és kutyákat toborozhat; jó frissítési rendszer; egyszerű, de szép kép.

Hátrányok: a csatákból hiányzik a taktikai kifinomultság; a helyszínek kicsik, gyakran üresek és nem interaktívak; néhány érdekes helyzet.






 

   
Az oldal használatához Internet Explorer 5.5vagy újabb, illetve Mozilla Firefox 1.0vagy újabb böngésző, és legalább 1024x768 felbontás szükséges. Opera használata nem javasolt!

musicland v3.0 copyright © by musicland.hu kft. 1999-2021


Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
   
5b976538ae187f35fc907cdcf25f423d